​​info@researchware.org             

​​​آکادمی پژوهش‌افزار

از سال 2015، چندین موسسه علمی و پژوهشی بین المللی، پیشنهاد اختصاص هفته‌ای تحت عنوان «هفته داوری» به شکل سالانه را ارائه نموده و روزهایی در ماه سپتامبر را بدین عنوان نامگذاری نمودند تا در این ایام، گفتگو در مورد موضوع داوری در بین جامعه علمی جهان، اعم از پژوهشگران، متخصصین، اعضای هیات علمی و بخصوص متخصصین جوان و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، بیش از گذشته تقویت گردد.
در سال‌های اخیر شعارهایی نیز برای این هفته در نظر گرفته شده که با اطلاع رسانی آنها در گروه‌های هدف، ابعاد مختلف موضوع داوری نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شوند. همان طور که در لوگوی «هفته داوری سال 2021» ملاحظه می نمایید، شعار امسال این بزرگداشت، «نقش هویت در داوری» در نظر گرفته شده است.

سابقه تاریخی این هفته و نامگذاری آن چیست؟

از سال 2015، موسسه غیرانتفاعی ORCID، موسسه خیریه Sense About Science و شبکه پژوهشی موسوم به Science Open این هفته را با عنوان «هفته داوری» یا “Peer Review Week” نامگذاری نمودند. البته روزهای پیش بینی شده برای این هفته در طول سه سال گذشته کمی با یکدیگر تفاوت داشت، اما در همه موارد در روزهای ماه سپتامبر بوده است.

بدیهی است که در سطح جهانی، همه ساله به ابعاد بیشتری از این موضوع پرداخته شده و یا به عبارت دیگر، برنامه های اطلاع رسانی، آموزش و ظرفیت سازی، هر سال توسعه بیشتری پیدا میکند.
وب سایت اصلی که در سطح جهانی به اطلاع رسانی این موضوع میپردازد، این وب سایت است:

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              https://peerreviewweek.wordpress.com


خبر خوب برای پژوهشگران کشورمان این است که امسال برای اولین بار آکادمی پژوهش‌افزار طی مکاتبه با سازمان جهانی برگزار کننده «هفته داوری»، موفق به ترجمه و ارسال اطلاعیه های این سازمان به زبان فارسی و جلب موافقت آن نهاد جهت افزودن پنل اطلاعیه های آن سازمان به زبان فارسی در سایت رسمی آنها گردید که خود موفقیت بزرگی در پررنگ کردن نقش ایرانیان در این رویداد جهانی سالانه می باشد.  
لینک اطلاعیه فارسی درج شده در سایت رسمی نهاد مزبور (که توسط آکادمی پژوهش افزار ترجمه شده است)، به شرح زیر است: 

                                                                                             https://peerreviewweek.wordpress.com/peer-review-week-2021  


همچنین آکادمی پژوهش‌افزار در این هفته و مناسبت های آن در نظر دارد به معرفی این هفته در بین جامعه هدف این موضوع بپردازد. لذا قصد داریم چند رویداد آموزشی مرتبط با موضوع داوری مستندات علمی و پژوهشی را در طول این هفته، یعنی بین روزهای 29 شهریور لغایت تا 2 مهر ماه، برگزار نماییم که اطلاع رسانی خواهد شد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد «هفته جهانی داوری سال 2021» روی تصویر فوق کلیک نمایید. 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید